نت‌های بویایی

عطرها درباره شخصیت شما چه می‌گویند؟

چشم‌ها را فراموش کنید! عطرها به عنوان امضای شما می‌توانند پنجره‌ای به درون روح شما باشند! عطر شما در واقع قسمتی از خود شماست. داده‌ها و اطلاعات جالبی وجود دارد که ثابت کند عطر شما وابسته و وام‌گرفته از شخصیت شماست. شخصیت شناسی عطرها کاری علمی و هیجان انگیز است. با ما در این مقاله همراه باشید تا بیشتر در این باره بیاموزید:

دکتر آلن هیوش، بنیانگذار بنیاد تحقیقات عطر و بو، تست‌های شخصیتی دسته بندی شده ای را بر روی ۱۸ هزار و ۶۳۱ نفر انجام داد. در نهایت نتایج را با نوع عطری که هر شرکت کننده استفاده کرده بود، تطبیق دادند. و نتایج زیر را در شخصیت شناسی عطرها عنوان کردند.

بنابر نظر دکتر هیوش دلایل بسیاری در ارتباط مستقیم بین نوع عطر و شخصیت افراد وجود دارد. ارتباط بو با شخصیت انقدر زیاد است که حتی علی رقم تمایل افراد به پنهان کردن نوع شخصیت‌شان، از نوع عطرشان می‌توان به آن پی برد.

او اعتقاد دارد که می‌توانید عطر یا ادکلن کسی را بو کنید و فورا اطلاعات زیادی درباره شخصیت او بدست آورید.

نت ها و رایحه مرکبات

آیا همیشه در موقعیت‌های گروهی مسئولیت‌ها را به عهده می‌گیرید؟ آیا دوستان و خانواده‌تان شما را به عنوان لیدر و رهبر می‌شناسند؟ شرط می‌بندیم که شما جذب عطرهایی بر پایه مرکبات (سیتروس) می‌شوید!

دکتر هیوش معتقد است در شخصیت شناسی عطرها افرادی که علاقه‌مند به عطرهای پایه مرکبات دارای ذهنی جاه طلب و قدرت رهبری بالا هستند. حتی شاید به نظر دیگران سلطه‌طلب و خود محور باشند. اما اگر در اطرافتان چنین فردی هست، اصلا نگران نباشید. چون غالبا آن‌ها در بیرون از محیط خانواده و دوستان سرسخت هستند. ولی عاشق خانواده و دوستان‌شان می‌باشند.

گل ها در شخصیت شناسی عطرها

دکتر هیوش می‌گوید افرادی که به عطرهایی با پایه گل علاقه دارند عموما درون‌گرا هستند و نسبت به نیازهای اطرافیان‌شان حساس می‌باشند. در حقسقت شخصیت شناسی عطر آنها به این شکل است:

آن‌ها سخت تصمیم می‌گیرند و دائم در حال سبک سنگین کردن گزینه‌ها هستند. آن‌ها به طور طبیعی محتاط و ملاحظه‌کار هستند و اصلا سریع تصمیم‌گیری‌ نمی‌کنند.

ممکن است اکثر مردم خاطراتی در گذشته داشته باشند که دوست دارند فراموش کنند، اما این حالت در بین طرفداران رایحه‌های گل بسیار کمتر اتفاق می‌افتد. چون قبل از عمل به هر کاری بسیار فکر می‌کنند و به تجزیه و تحلیل می‌پردازند.

لوندر یا اسطوخودوس

طرفداران عطرها و ادکلن‌هایی که بر پایه اسطوخودوس (یا همان لوندر ) هستند، همیشه اطرافشان پر از دوست و رفیق است. اگر شما عاشق عطرهایی بر پایه اسطوخودوس هستید، پیش‌بینی می‌کنیم که یک شبکه بزرگ از دوست و آشنا در اطرافتان داشته باشید. این به این خاطر است که آدم‌ها در کنار شما حس خوب و راحتی دارند.

نظر دکتر هیوش درباره این افراد این است؛ افرادی که بوی اسطوخودوس را ترجیح می‌دهند تمایلات جنسی بیشتری نیز دارند. آن‌ها قدر دوستان‌شان را می‌دانند و در کارهای گروهی خوب عمل می‌کنند.

آن‌ها آدم‌های خوش فکر و در عین حال اهل تفکر هستند. ضمنا به غافلگیری و سورپرایز کردن علاقه زیادی دارند. این دسته از افراد همیشه برای تشویق، به ادامه دادن و مبارزه در روزهای سخت، در کنار دوستان و عزیزان‌شان هستند.

نقش وانیل در شخصیت شناسی عطرها

ممکن است فکر کنید افرادی که به عطرهایی با پایه وانیل علاقه‌مندند، انسان‌های آرامی هستند و شخصیتی همچون وانیل دارند.

اما بر عکس! تحقیقات نشان داده افرادی که به پایه وانیل علاقه دارند، بسیار سرزنده، پر انرژی و پر جنب‌و‌جوش هستند. آن‌ها عاشق زندگی و هیجاناتش هستند.

افراد علاقه‌مند به نت وانیل در عطرها، بسیار دوست‌داشتنی هستند و در کنار آن‌ها هرگز حوصله‌تان سر نمی‌رود. این آدم‌ها به شدت برون‌گرا هستند.

آن‌ها خوب بلدند مهمانی بگیرند، برقصند و با آدم‌های جدید معاشرت کنند. آدم‌های عاشق‌ عطرهای وانیلی اهل در خانه ماندن نیستند. آن‌ها را می‌توانید آخر هفته‌ها در مهمانی‌ها و کلاب‌ها پیدا کنید.

بوی چوب و صندل

اگر به بوی چوب و صندل علاقه‌مندید بدون شک شما آدم کمال‌گرایی هستید، فردی پر از دستاوردهای مادی یا معنوی که به شدت از خودش انتقاد می‌کند و انتظاراتش از خودش زیاد است. مجموع این ویژگی‌های شخصیتی باعث شده که جایگاه امروزتان را داشته باشید.

بر اساس یافته‌های دکتر هیوش دوستداران بوی صندل افرادی ذاتا منتقد هستند که توانایی عجیبی هم در تفسیر نادرست از گفته‌های اطرافیان درباره خودشان دارند.

توصیه دکتر هیوش به دوستداران عطر صندل این است که ریلکس باشید و کمی همه چیز را راحت‌تر بگیرید. مطمئن باشید که هیچ‌کس به اندازه خودتان شما را به این سختی قضاوت نخواهد کرد. بعضی از معیارهایی که شما برای موفقیت دارید غیرقابل دسترسی هستند! بنابراین کافی است که چند دقیقه وقت بگذارید و به دست ‌آوردهایتان نگاهی بیندازید و از آن‌ها لذت ببرید.

رایحه میوه ها

طرفداران رایحه‌های میوه‌ای کمی دمدمی مزاج هستند. تصور بر این بود که افرادی که عطرهای میوه‌ای استفاده می‌کنند مثل عطر و طعم توت فرنگی، شیرین و دل‌نشین باشند. ولی طبق تحقیقات دکتر هیوش آن‌ها افرادی هستند که اصولا بدبین‌ و تحریک پذیرند.

اگر عاشق هر عطری هستید که بوی انواع توت و سیب یا میوه‌های گرمسیری را می‌دهد، وقت آن رسیده که کمی در نگرش‌تان تغییر ایجاد کنید.

دوست‌داران این نوع عطرها علاقه عجیبی دارند که نیمه خالی لیوان را ببینند و به راحتی آزرده خاطر می‌شوند. این نوع نگرش شاید برای شما عادی باشدولی به اطرافیان‌تان آسیب میرساند.

اگر برای عوض کردن این خصیصه اقدامی نکنید به زودی تنها می‌شوید و خطر بروز افسردگی برای شما دور از ذهن نیست!

نارگیل در شخصیت شناسی عطرها

دوست‌داران عطرهایی با بوی نارگیل را به راحتی به خاطر شیک پوشی، خوش استایلی و پیشرو بودن‌شان در مد، می توانید تشخیص دهید.

دکتر هیوش درباره علاقه‌مندان به بوی نارگیل می‌گوید کمد لباس این افراد مثل جعبه جواهرتشان است. آن‌ها آدم‌های مسئولیت‌پذیری هستند که با اطمینان می‌شود به رهبری و لیدر بودن‌شان اعتماد کرد. هر چند که به شدت نسبت به انتقاد حساس هستند.

افرادی که عطرهای نارگیلی را دوست دارند همیشه طرفدار بهترین‌ها هستند. به این معنی که کمد لباس‌شان پر از برندهای معروف و جعبه جواهرتشان پر از سنگ‌های قیمتی است.

آن‌ها از اینکه مورد توجه قرار بگیرند و همیشه در راس امور باشند و به جای عده‌ای تصمیم بگیرند لذت میبرند. آدم‌های اطرافشان به آن‌ها اعتماد دارند و همه حرکات و رفتارشان را ستایش می‌کنند.

بوی کتان و پنبه تازه!

اگر بوی کتان (که به پنبه تازه هم معروف است) دوست دارید، در حقیقت شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که در مسابقه دو ماراتن فقط به خاطر سرگرمی شرکت می‌کنید!

اطرافیان‌تان از این همه شور و اشتیاق و ممارست شما برای رسیدن به اهداف‌تان، همیشه شگفت‌زده هستند. شما از اینکه خودتان را در شرایط سخت قرار دهید نمی‌هراسید و هر چیز سختی رابا پشتکار به دست می‌آورید.

بنابر نظر دکتر هیوش در شخصیت شناسی عطرها طرفداران این بو، افراد عمل‌گرایی هستند. این افراد از اینکه جسم و ذهنشان را مدام به چالش بکشند خوششان می‌آید. این دسته از افراد اعتماد به نفس بالایی دارند و هدفمند عمل می‌کنند. آن‌ها علاقه دارند همه چیز را تحت کنترل خود داشته باشند.

آن‌ها در مباحث یا حتی در بازی‌هایشان هم برای خودشان اهداف سخت و مشکلی را در نظر می‌گیرند.

گل های سفید و گل یاسمن

آیا تا به حال شده که اطرافیان‌تان شما را به سنگ، صخره یا کوه یخ تشبیه کنند؟ آیا شما آدمی هستید که دوست ندارید لایه‌های زیرین روح و شخصت‌تان را به سادگی در معرض دید و شناخت اطرافیان‌تان قرار دهید؟ آیا شما همیشه برنامه‌های منظم و از پیش تعیین شده‌ای دارید؟

اگر موارد بالا در مورد شما صدق می‌کند، احتمالا باید عاشق عطرهایی با پایه گل گاردنیا یا همان یاسمن باشید.

دکتر هیوش در مقاه شخصیت شناسی عطرها می‌گوید که دوستدارن این نوع رایحه آدم‌هایی با ثبات و قابل اعتماد هستند که روابطی پایدار را با اطرفیان‌شان دارند.

این افراد از اینکه روابط طولانی‌ مدت و بدون حاشیه داشته باشند لذت می‌برند و تحمل معاشرت با آدم‌های غیر قابل پیش بینی و نا امید را ندارند.

علاقه مندان به این رایحه کسانی هستند که بدون مقدمه و ناگهانی وارد زندگی کسی نمی‌شوند و از روابطشان با دوستان‌شان مراقبت می‌کنند.

بوی عسل در شخصیت شناسی عطرها

دوست‌داران بوی عسل آدم‌های شادی هستند. این دسته از افرد بلدند که از زندگی لذت ببرند. حتی ممکن است یک روز آن‌ها را با لباسی شبیه زنبور عسل ببینید در حالی که شاد و سرمست می‌خندند.

علاقه‌مندان به این رایحه آدم‌های خوش شانسی هستند که در کنارشان معنی غم و اندوه را فراموش می‌کنید. دکتر هیوش تاکید دارد علاقه‌مندان به این رایحه معنی همدلی را به خوبی می دانند و اگر کنارتان باشند باعث می‌شوند هر روز که از خواب بیدار می‌شوید حس مثبتی به زندگی داشته باشید.

طرفداران بوی یاس

طرفداران بوی یاس از نظر شخصیتی یک قدم جلوتر از وانیلی‌ها هستند. دکتر هیوش می‌گوید آن‌هایی که به عطر و بوی یاس علاقه دارند عاشق کشف ماجراهای جدید و هیجان‌انگیز هستند.

آن‌ها بلدند که اوقات خوبی را بری خودشان و دوستان‌شان رقم بزنند. با آن‌ها می‌شود طلوع و غروب خورشید را به تماشا نشست و از آن لذت برد.

این افراد هرگز به حرف‌ها و طرز فکر مردم درباره خودشان و لباس پوشیدن‌شان اهمیت نمی‌دهند و با خودشان صادق هستند.

طرفداران بوی یاس معتقدند که زندگی به شدت ارزش زندگی کردن را دارد. و دقیقا به همین دلیل است که یک دقیقه‌ از وقتشان را تلف نمی‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *